GETUIGENIS VAN CONTACT TRACER AAN ADVOCAAT

Het beroep ‘contact tracer’ bestond tot dit jaar niet. In ieder geval zoals we dat nu kennen. Het is een zeer dubieus beroep. Het gaat om het opsporen van mensen die besmettelijk zijn of kunnen zijn geweest, en te achterhalen met wie zij in contact zijn geweest, ten einde te verspreiding van het corona virus te kunnen indammen. Het is dubieus omdat we dat bij geen enkele griepgolf ooit hebben gehad en de griep ging altijd vanzelf weer weg, zonder contact tracers. En het volgen van burgers op een dergelijke intensieve manier is iets dat nogal goed past in dictatoriale regimes. Er zijn mensen te vinden voor dit soort beroepen. Veel mensen zijn door de lockdown hun baan kwijtgeraakt en sommige pakken alles aan wat ze pakken kunnen. Zeker als je niet wakker bent en het gevoel krijgt dat je een soort rechercheur bent, lijkt het beroep van contact tracer best spannend. Maar het verdient voor geen meter. En wat houdt zo’n baantje dan precies in? Bellen, bellen, nog eens bellen. Mensen uithoren, verklikken. Het is net de Gestapo. Hieronder een 1:1 verslag van een contact tracer, die een getuigenis schrijft aan haar advocate, die dit anoniem op social media postte. Let niet op de eventuele taal en stijlfouten, het gaat om de boodschap.

advocate:
Anonieme getuigenis van een contact-tracer over de wijze waarop contact-tracing verloopt, hoe mensen verplicht worden om een PCR test uit te voeren, het financiële plaatje van een test en de vermomde lock-down dat de opgelegde aanpak met zich mee brengt.

De identiteit van deze persoon valt onder mijn beroepgeheim.

“Goede middag, ik lees je post op Facebook en wil iets met je delen. Is dit mogelijk? Ik ben werkzaam als contacttracer en mag hier eigenlijk niets over zeggen. “

“Zoals eerder al aangegeven ben ik werkzaam als contacttracer. In totaal een groep mensen van 1100 onderverdeeld in een groep van 400 field Agents en 700call Agents. Zelf zit ik aan de telefoon. Wij werken in twee schiften 8 u tot 16.00 u en van 12 u tot 20.00 u.
In totaal zijn er vijf partijen die bellen (callexcell, call-it, in2com, ipg, n-allo en yource).
Je solliciteert en iedereen die dat deed kon beginnen. De groep van de eerste golf kreeg 2 dagen opleiding en kon thuis zitten te bellen.
De 2de groep zat 2 weken in opleiding wat inhoudt dat je heel veel artikelen moet lezen en oude belscripts met elkaar oefent.
Na twee dagen is iedereen dat beu. Dan uiteindelijk aan het einde van de tweede week kom je in de wachtrij en mag je mensen beginnen bellen. Klinkt allemaal nog redelijk aannemelijk.

De eerste weken na mijn opleiding zat ik thuis, wat inhoudt dat ik om 08.00 u inlog en dan op “cursus ” sta, wat betekent dat ik niets te doen heb. De rest van de dag bleef dat zo. 3 weken lang.
Alleen als je op kantoor moet komen sta je in de wachtrij. Dat houdt in 10 man op kantoor die in de wachtrij staan. Gemiddeld zijn dat rond de 100 mensen.
Vanaf 9.00 u begin je te bellen. Je weet dat deze mensen positief zijn getest en probeert hun contacten uit hen te krijgen. Na een uur is er niets meer te bellen. Mensen die niet direct opnemen worden om de 2 uur gebeld. Dus tussen 12 u en 13 u, tussen 15.00 u en 17.00 u en rond 19.00 uur.
Wie niet reageert of terug belt kan een fieldagent aan de deur krijgen. 75%van de mensen reageert niet. 50%krijgt nooit iemand te zien.

Het komt er op neer dat er per kantoor 10mensen bellen. Er zijn 10 kantoren dus dat is ongeveer 100man. De rest zit thuis niets te doen.
Simpele rekensom :
8*10=80euro per dag (wat heel laag uurloon is )
80*1000=80000per dag uitbetaald salaris
We werken allemaal op interim basis dus.
80.000*2=160000 per dag (ook weer lager dan werkelijk interims als Randstad nemen minimaal *2.2)
160.000*5=800000
Zaterdag en zondag werken er maar 50mensen dus komt er een bedrag van 8000 bij.
Totaal van de kosten is dus minimaal 800.000 per week.
De callcenters verdienen er zelf ook op dus de bedragen zullen nog veel hoger liggen.
————————————–
Dan nog over de werking. Iedereen die als contact wordt opgegeven zal worden gebeld en uiteindelijk gedwongen worden om te testen. Gratis code via ons. Kosten van een test 47.17 euro.
Als mensen niet gaan testen worden ze weer gebeld om zich te laten testen (sociale druk). Dit net zo lang tot hun code gebruikt wordt.
Op de momenten dat iemand in de wachtrij staat en een hoogrisico profiel heeft, ben je ongeveer tussen de dertig en vijftig minuten aan de lijn met die persoon. Gemiddelde beltijd over acht uur is maximaal drie uur.
Aantal high Risk is twee scripts per dag x 100 is ongeveer 200.
Dat betekent alleen dat ze besmet zouden kunnen zijn.
Resultaat : 14 dagen in quarantaine en alle contacten van deze persoon moeten ook 14 dagen in quarantaine gaan en de contacten van de contacten ook enz…
Een lockdown komt op die manier tot stand zonder dat de hoge heren het doen.

” De kosten van een test met een code via het contactcentrum is maximim 48 euro, betaald door de staat. Geen eigen bijdrage aan de mutualiteiten.
48*34000testen per dag zoals ze zeggen = 1.600.000 euro per
dag dat verdient wordt. “

Tot daar de getuigenis.

advocate:
Anonieme getuigenis van een contact-tracer over de wijze waarop contact-tracing verloopt, hoe mensen verplicht worden om een PCR test uit te voeren, het financiële plaatje van een test en de vermomde lock-down dat de opgelegde aanpak met zich mee brengt.

De identiteit van deze persoon valt onder mijn beroepgeheim.

“Goede middag, ik lees je post op Facebook en wil iets met je delen. Is dit mogelijk? Ik ben werkzaam als contacttracer en mag hier eigenlijk niets over zeggen. “

“Zoals eerder al aangegeven ben ik werkzaam als contacttracer. In totaal een groep mensen van 1100 onderverdeeld in een groep van 400 field Agents en 700call Agents. Zelf zit ik aan de telefoon. Wij werken in twee schiften 8 u tot 16.00 u en van 12 u tot 20.00 u.
In totaal zijn er vijf partijen die bellen (callexcell, call-it, in2com, ipg, n-allo en yource).
Je solliciteert en iedereen die dat deed kon beginnen. De groep van de eerste golf kreeg 2 dagen opleiding en kon thuis zitten te bellen.
De 2de groep zat 2 weken in opleiding wat inhoudt dat je heel veel artikelen moet lezen en oude belscripts met elkaar oefent.
Na twee dagen is iedereen dat beu. Dan uiteindelijk aan het einde van de tweede week kom je in de wachtrij en mag je mensen beginnen bellen. Klinkt allemaal nog redelijk aannemelijk.

De eerste weken na mijn opleiding zat ik thuis, wat inhoudt dat ik om 08.00 u inlog en dan op “cursus ” sta, wat betekent dat ik niets te doen heb. De rest van de dag bleef dat zo. 3 weken lang.
Alleen als je op kantoor moet komen sta je in de wachtrij. Dat houdt in 10 man op kantoor die in de wachtrij staan. Gemiddeld zijn dat rond de 100 mensen.
Vanaf 9.00 u begin je te bellen. Je weet dat deze mensen positief zijn getest en probeert hun contacten uit hen te krijgen. Na een uur is er niets meer te bellen. Mensen die niet direct opnemen worden om de 2 uur gebeld. Dus tussen 12 u en 13 u, tussen 15.00 u en 17.00 u en rond 19.00 uur.
Wie niet reageert of terug belt kan een fieldagent aan de deur krijgen. 75%van de mensen reageert niet. 50%krijgt nooit iemand te zien.

Het komt er op neer dat er per kantoor 10mensen bellen. Er zijn 10 kantoren dus dat is ongeveer 100man. De rest zit thuis niets te doen.
Simpele rekensom :
8*10=80euro per dag (wat heel laag uurloon is )
80*1000=80000per dag uitbetaald salaris
We werken allemaal op interim basis dus.
80.000*2=160000 per dag (ook weer lager dan werkelijk interims als Randstad nemen minimaal *2.2)
160.000*5=800000
Zaterdag en zondag werken er maar 50mensen dus komt er een bedrag van 8000 bij.
Totaal van de kosten is dus minimaal 800.000 per week.
De callcenters verdienen er zelf ook op dus de bedragen zullen nog veel hoger liggen.
————————————–
Dan nog over de werking. Iedereen die als contact wordt opgegeven zal worden gebeld en uiteindelijk gedwongen worden om te testen. Gratis code via ons. Kosten van een test 47.17 euro.
Als mensen niet gaan testen worden ze weer gebeld om zich te laten testen (sociale druk). Dit net zo lang tot hun code gebruikt wordt.
Op de momenten dat iemand in de wachtrij staat en een hoogrisico profiel heeft, ben je ongeveer tussen de dertig en vijftig minuten aan de lijn met die persoon. Gemiddelde beltijd over acht uur is maximaal drie uur.
Aantal high Risk is twee scripts per dag x 100 is ongeveer 200.
Dat betekent alleen dat ze besmet zouden kunnen zijn.
Resultaat : 14 dagen in quarantaine en alle contacten van deze persoon moeten ook 14 dagen in quarantaine gaan en de contacten van de contacten ook enz…
Een lockdown komt op die manier tot stand zonder dat de hoge heren het doen.

” De kosten van een test met een code via het contactcentrum is maximim 48 euro, betaald door de staat. Geen eigen bijdrage aan de mutualiteiten.
48*34000testen per dag zoals ze zeggen = 1.600.000 euro per
dag dat verdient wordt. “

Tot daar de getuigenis.

De advocate vertelt verder:

Enkele weken terug is er, anoniem, een dame in het nieuws geweest die toen een getuigenis heeft af gelegd hoe de zaken er aan toe gingen. Zij had niets te doen en mocht zelfs buiten een wandeling gaan maken.
De bevoegde minister heeft naar aanleiding van deze getuigenis te kennen gegeven dat hij de zaken op punt zou stellen maar dat is dus duidelijk nog niet gebeurd…..

Ik heb geen woorden voor de wijze waarop mensen die gecontacteerd worden VERPLICHT worden om EN een PCR test te ondergaan EN 14 dagen in quarantaine te gaan.
Dat hun ganse omgeving en de personen met wie zij contact hebben gehad OOK verplicht worden om een PCR test af te leggen en OOK in 14 dagen verplicht in quarantaine moeten en daaropvolgend de contacten van contacten idem dito, laat mij perplex.

Ik heb mij eerder al afgevraagd hoe dit land dagelijks zo gigantisch veel PCR testen kan afnemen van, nota bene, gezonde mensen.
Wel, nu weten we het….. Het gebeurt via de contract-tracing politiek.

48 € per test x 217.891 tests op 7 dagen ( zie rapport van Sciensano dat ik deze ochten gepost heb = 10.

Het bericht houdt zo maar abrupt op, waarschijnlijk is het laatste deel weggevallen. We willen het u niet onthouden.
Al met al is dit het treurige beeld dat zo af en toe naar buiten komt omtrent het beroep contact tracing. Trek zelf uw conclusies.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *